Thursday, April 19, 2007

最近, 我收到好几个在晚上10、11点回复我的电邮。
有点诧异。
这几个相熟的人从早上8点左右开工,接近凌晨时分还耗在办公室。
他们仿佛有做不完的工作,也以为我和他们一样超级忙碌。
其实不然。
我这几天比较晚上班,因此晚上10还在办公室是理所当然的。
他们告诉我,一天工作超过12小时,忙得
烂头焦额是很平常的事。
不过,最重要的是,他们这几个人都说自己忙得开心,很有满足感。
我呢?
有点遗憾,基于多种原因,我现在已从工作中感受不到太大的满足感。
即使新闻登上封面,也不觉得有成就感。
以前的我,还会经常把自己的报道剪下来。(That's 2/3 years ago)
要如何重拾以前的热忱?
我不晓得。
真的是时候了吗?
或许。

1 comment:

Unknown said...

When i first started out fixing computers, it was very satisfying. After a while, it became repetitive and lost its thrill. And that was like 12 years ago. Now that I am doing it for a living, and it's as good as my second nature. This is a case of "when your interest go wrong". Get over it, and switch to another job if you really can't stand it any more. The winds of change is blowing.